Hürriyet Haber

Tuesday, August 13, 2013

GSS (genel sağlık sigortası) ne işe yarıyor ??

Arkadaşlar bu GSS ne işe yarıyor ?? 
Benim 7 aylık işsiz olduğum zamanda devlet benim adıma GSS primi yatırmış emekliliğime sağlık kontrolüme hiç bir işime yaramıyor ama hastaneye hiç muayeneye gitmediğim halde devlete borcum çıkıyor.
Şimdi çalışıyorum sigortalı olduğum için GSS kesilmiş ve benden devlete GSS borcunu öde diye yazı geldi az bir miktarda değil hani 851 tl ulen işsiz kaldığımda bana al sen boşta kaldın ekmek paran olsun diye yardım mı yaptın ki şimdi parayı ver yoksa mahkemelik olursun hacizle alırım diyor.
Ha bu arada kardeşimde 18 yaşına girince oda  GSS na tabi tutulmuş diş çektirmeye gidiyor ve sigortasız denip muayene ücreti alınıyor şimdi bu GSS ne işimize yarıyor?? Paramızla muayene olalım paramızla ilacımızı alalım birde devlete Gss prim borcu ödeyelim nerde bunun adaleti garibanı soymaktan başka birşey değil hani GSS da.

Sosyal yardımlaşma derneğine gidip gelir testi yaptırıyoruz birde ulan adam çalışmıyor ne geliri.
 Asgari ücret üzerinden hesaplayıp en az 40 tl çıkarılıyor bilemedin daha fazla ama en az 40tl verecen yoksa hacizlik oluyoruz.
Gidelim her aldığımız kullandığımız şeylere devlete trt ye... vs. vergi verelim birde üstüne üstlük hiç bir işimize yaramayan GSS için devletede para verelim ayıp be kul hakkı denen bir şey var.
Asıl konuya gelelim bu işe yaramayan uygulamaya (GSS)  vermemiz zorunlu hale getirilmiş olan BORÇlarımızı ödememenin bir yolu varmı ??? Yoksa bu şekilde kaç milyon garibanın canı yanmaya devam edecek ?

No comments:

Post a Comment